14     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Gothic2: Noc Kruka



Jakub "kYuba" Bujakowski


GOTHIC 2 jest grą wyjątkową. Chyba żaden Niemiecki produkt nie odniósł takiego sukcesu jak druga część GOTHICa. Bo niby jaka gra w pierwszym tygodniu sprzedaży trafiła na pierwsze miejsca list najchętniej kupowanych gier w Europie Środkowej i Zachodniej a średnia ocen wystawianych przez prasę nie spadła poniżej 85%? Pomimo swojego sukcesu, chłopaki z Piranha Bytes nie spoczęli jednak na lurach i już szykują dla nas dodatek, który swoja drogą, zapowiada się naprawdę smakowicie :)



DOBRE LEPSZEGO POCZĄTKI
Pewnie większość z was zastanawia się nad tym w jaki sposób do tak spójnej fabuły, można jeszcze coś dorobić? Ano powiem, że w sposób dość ciekawy i naprawdę nietypowy. Do dodatku wprowadzi nas nie kto inny jak nasz stary znajomy demonolog – Xardas i zrobi to w sposób niewiele różniący się od tego z GOTHIC 2...

Nic tak nie odpręża jak polowanie na pustyni

Na samym początku gry, tuż po przywróceniu „bezimiennego” do życia Xardas poinformuje nas nie tylko o smokach i „Oku Innosa” ale także o aferze, w którą wplątany jest zakon Magów Wody tym samym rozpoczynając NOC KRUKA. Prawda że oryginalne? :) Gdy dostaniemy już głównego questa, będziemy musieli jakoś dostać się do nowego świata, pomoże nam w tym stary przyjaciel z kolonii – Cavalorn (czy ja go czasem nie zabiłem w GOTHIC 1? :)), którego to spotkamy podczas wędrówki do Khornis. Oczywiście nie będziemy musieli od razu grać zgodnie z fabułą zawartą w dodatku. Na początku będzie można powykonywać stare zdania z GOTHIC 2 (i jest to nawet zalecane) a dopiero potem udać się do nowego świata po nowe przygody. Jak widzicie pełna swoboda – standard do którego zaczynają przyzwyczajać nas programiści z Piranha Bytes.

„BRAVE NEW WORLD”
Nowy świat będzie oddzielony od Khorinis potężnymi górami, jak na razie nie wiadomo gdzie dokładnie będzie leżała nowa kraina. Teren z NOCY KRUKA będzie wielkości 1/3 tego co oferował nam GOTHIC 2, czyli wciąż całkiem dużo. Przyznam się że nowe lokacje naprawdę mnie zaskoczyły. Bagna już może w GOTHIC były ale pomysł zrobienia czegoś na wzór „wielkiego kanionu” po prostu mnie rozwalił. Swoja drogą ciekawa zbieżność: podmokłe bagna i pozbawiona wody pustynia – dwie skrajności, ciekawi mnie tylko w jaki sposób zostanie zrobiona „granica” pomiędzy tymi obszarami... Skoro już jesteśmy przy nowych lokacjach to można by rzec słówko o florze i faunie tych terenów. Jak łatwo się domyślić „pustynio-kanion” nie będzie raczej tętnić życiem. Co jakiś czas rosnąć sobie będzie jakiś kaktus czy kępa trawy a naszymi głównymi przeciwnikami będą stada Brzytw i grupy Goblinów. Bardziej niebezpieczne od potworów będą raczej strome zbocza gór i kilkunasto metrowe przepaście – zresztą wystarczy spojrzeć na screena prezentującego kanion żeby pojąć o co mi chodzi. Bagna będą za to przeciwnością pustyni.
Na każdym kroku będzie można spotkać nowe rośliny czy zwierzęta a okazji do ucieczki przed potworami też nie zabraknie:). Najciekawszymi bestiami zamieszkującymi bagna będą z pewnością przeróżne odmiany Krwiopijców, Węży Błotnych oraz owady przypominające skrzyżowanie przerośniętej szarańczy z modliszką. Bagna prezentują się naprawdę dobrze i jak na razie nie mam do nich żadnych zastrzeżeń, gorzej jest z pustynią. Wydaje mi się że gra może stracić na dodaniu takiej lokacji. Piasek, kamienie i palące słońce to jednak nie jest to, taki teren bardziej pasuje mi do jakiegoś Westernu niż go GOTHICa – zresztą skąd się wzięła pustynia w klimacie umiarkowanym?

Kojarzycie tego "dresiarza"?

GILDIE, ZNAJOMI I NIEZNAJOMI
W NOCY KRUKA najprawdopodobniej pojawią się dwie nowe gildie: Magowie Wody oraz Piraci (nie wyklucza się też pojawienia trzeciej frakcji). Oczywiście do każdej z gildii będzie się można dołączyć po wykonaniu odpowiednich zadań. Obóz Piratów będzie się mieścić na plaży leżącej nieopodal starego zamku. Panować tam będzie klimat podobny do tego jaki mogliśmy zaznać w Nowy Obozie czyli brak jakichkolwiek zobowiązań i praca na własną rękę.
Powietrze przepełnione będzie zapachem wina oraz smażonych ryb a każdy z „bandytów” zajmować się będzie tym co umie najlepiej (czyli piciem i walką;)). Wszystkich Piratów ma być w obozie ok. 20. Zakon Magów Wody znajdować się będzie za to w zupełnie innej części wyspy. Przywódcą Magów będzie znany nam z pierwszej części, nieco podstarzały już mag – Saturas. Obóz Magów owiany jest mgłą tajemnicy i nie wiadomo dokładnie gdzie będzie się znajdować, jak wyglądać i kto będzie do niego należeć, wiemy tylko tyle że odegra on kluczową rolę w NOCY KRUKA. To by było chyba wszystko jeśli chodzi o gildie, zajmijmy się może teraz NPCami. W dodatku możemy spodziewać się ok. 100 nowych postaci, wyposażonych w jeszcze lepszy moduł sztucznej inteligencji. Ze starych znajomych spotkamy Thorusa, Snafa oraz Skipa (tego drugiego tez chyba zabiłem... :)) możliwe będzie także spotkanie członków Bractwa Śniącego, które jak wiadomo rozpadło się po śmierci ich (niepokonalnego...) bożka. Nowi NPC pojawią się nie tylko na pustyni i bagnach ale także w samym Khorinis. Do miasta przybędą nowi podróżnicy, farmy wzbogacą się o nowych pracowników a magowie postarają się o nowych wyznawców Innosa. Jak widać, będzie z kim pogadać (i powalczyć) więc o nowe znajomości i zadania nie musimy się martiwić...

Ahh... aż miło popatrzeć

GARŚĆ NOWOŚCI
Wraz z pojawieniem się dodatku, gra zyska dużo nowych rozwiązań oraz niewykorzystanych w GOTHIC 2 pomysłów. Nasza interaktywność ze światem będzie jeszcze większa niż dotychczas. NPC będą reagować na nasz ubiór. Jeśli nie będziemy nosić odpowiedniej zbroi to nie spodziewajmy się ciepłego przywitania w obozie piratów i na odwrót w zbroi pirata nie wejdziemy do zakonu Magów Wody. Pamiętacie zapewne z GOTHIC 2 jak mieszkańcy Khorinis zwracali się do Magów Ognia a jak do Najemników – życie tych drugich nie było usłane różami - nie inaczej będzie w NOCY KRUKA.
W „add-onie” aspekt przynależności do konkretnej gildii będzie jeszcze bardziej uwypuklony, także warto się przez chwile zastanowić zanim zdecydujemy się dołączyć do Magów lub Bandytów. Kolejną nowością w NOCY KRUKA będzie możliwość uczenia się nowych zaklęć i umiejętności poprzez studiowanie książek i pergaminów. W grze pojawi się 12 nowych czarów, 10 nowych potworów, 20 nowych broni oraz ponad 30 nowych pierścieni i amuletów. Prawdopodobnie przebudowane zostanie inventory gracza, na które bardzo narzekano w drugiej części GOTHICa. Grafika ulegnie niewielkiej poprawie oraz zwiększy się jej wydajność, dzięki czemu będzie chodzić lepiej na słabszych kompach. Poza tym gra wzbogaci się o większą ilość ukrytych przejść, podziemi oraz lochów.

I kolejny "łysy"... dresiarze są wszędzie!

KOŃCZĄC...
Jak na razie wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że szykuje się nam kolejny hicior. To o czym napisałem w tej zapowiedzi nie jest nawet połową tego czego możemy się spodziewać w finalnej wersji NOCY KRUKA. Piranha Bytes słynie ze skromności, nigdy nie robią wielkiego szumu wokół swoich nieskończonych jeszcze produktów i „atakują” dopiero wraz z premierą gry – patrząc na sukces obydwu GOTHICów trzeba przyznać, że strategia ta sprawdza się na razie znakomicie. Jednego możemy być pewni, NOC KRUKA będzie z pewnością fascynującym, wciągającym i rozbudowanym dodatkiem, który przykuje nas do monitora na dobre kilka dni i nie pozwoli o sobie zapomnieć przez długi czas. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko zbierać pieniążki i cierpliwie czekać na premierę gry.


14     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Gothic2: Noc Kruka