02     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     WYŁOWIONE Z SIECI: Gry



Jakub " kYuba" Bujakowski



ACHTUNG!
WYCIEK KODU ŹRÓDŁOWEGO
I BETY H-L 2


3 Października – W sieci pojawia się wiadomość o tym jakoby skradziony został kod źródłowy Half-Life 2. Początkowo nikt nie chce w to wierzyć a większość ludzi uważa, że wiadomość o kradzieży Source’a to czysta zagrywka marketingowa.
4 Października – Na oficjalnym forum VALVE pojawia się wiadomośc od Gabe’a Newella potwierdzająca wyciek 1/3 kodu źródłowego Half-Life 2. Newell wyjaśnia, że kod został wykradziony poprzez Microsoftowego Outlook Expressa przy pomocy specjalnie zmodyfikowanego programu RemoteAnywhere, służącego do szpiegowania „zarażonego” komputera. Sytuacja robi się naprawdę nieciekawa ponieważ wraz z Source’em wykradziony został kod Steama, programu odpowiedzialnego za weryfikacje cd-key’ów i odpalanie w sieci wszystkich gier VALVE (w tym Half-Life’a 2). Premiera H-L 2 wisi na włosku...
7 Października – Nierealne staje się prawdą – premiera Half-Life 2 zostaje przesunięta na kwiecień 2004 roku. VALVE tłumaczy, że tyle czasu powinno wystarczyć na przebudowe skradzionej części kodu.
8 Października – W internecie ukazuje się działająca beta wersja Half-Life 2, „złożona” z wykradzionego kodu. Zastanawiającym jest fakt, iż na początku VALVE informowało że skradziony został sam kod źródłowy bez żadnych leveli czy tekstur a tu nagle pojawia się całkiem dobrze wyglądająca i działająca beta... Tego samego dnia na forum VALVE pojawia się post od anonimowego „hackera”, który twierdzi, że wykradł cały kod Half-Life’a 2 a nie tylko 1/3. Grozi on, żeby VALVE przestało okłamywać graczy co do postępów w produkcji gry, bo inaczej wyjawi resztę „tajemnic” związanych z drugą częścią „pół-żywego”.
Obecnie – VALVE znalazło się w beznadziejnej sytuacji. W chwili obecnej chłopaki starają się jak najszybciej zmodyfikować i ukończyć Half-Life’a 2 oraz zahamować rozprzestrzenianie się beta wersji. Jeśli znasz jakieś serwisy na, których udostępniany jest kod bądź też beta H-L 2 i chcesz pomóc możesz pisać na maila: [email protected]. Pozostaje nam nic innego, jak tylko mieć nadzieję, że wszystko dobrze się skończy i w przyszłym roku będziemy mogli w spokoju pograć, w już kultowego Half-Life’a 2.

HIDDEN & DANGEROUS 2
Hidden & Dangerous 2 to kontynuacja słynnego taktycznego shootera FPP toczącego się podczas II wojny światowej. W drugiej części H&D przejmiemy kontrolę nad niewielkim oddziałem Aliantów a naszym zadaniem będzie oczywiście wykonanie szeregu misji w takich miejscach jak Europa Zachodnia, Afryka czy Rosja. Na kampanie składać się będzie 29 misji podzielonych na 9 rozdziałów. Gra bazować będzie na zupełnie nowym silniku graficznym oferującym m.in. technologie Motion Capture.

H&D 2

Poziom trudności w drugiej części będzie jeszcze większy niż w „jedynce” a większość misji będzie można wykonać na kilka sposobów. W Hidden & Dangorous 2 całkowitej przebudowie ulegnie także tryb multiplayer, w którym największą nowością będzie możliwość postawienia się po stronie zarówno Aliantów jak i Nazistów. Całości towarzyszyć ma znana nam „brudna” atmosfera II Wojny Światowej oraz bardzo dobrze skomponowana nastrojowa muzyczka. Premiera 31 grudnia.

AGENI CIA TEZ GIERCUJĄ
Kojarzycie grę Amercia’s Army: Operations? Została ona stworzona specjalnie dla amerykańskich żołnierzy aby pomóc im poznać realia prawdziwej wojny oraz odpowiednio ich wyszkolić. Gra odniosła duży sukces i nie ma się czemu dziwić, że obecnie tworzony jest podobny projekt, tyle że przeznaczony dla agentów CIA. Gra ma swoich przeciwników, ale pomimo tego jest bardzo bliska zaakceptowania przez odpowiednie władze. Przewidywalnie, projekt pochłonie kilka mln. dolarów i doprowadzi do narodzin gry, mającej na celu nauczenie agentów CIA walki z terroryzmem. Nad projektem czuwać będą fachowcy z CounterTerrorist Center oraz Institute of Creative Technologies. Co z tego wyjdzie dowiemy się za kilka/naście miesięcy.

BLIZZARD WALCZY
Kilka dni temu Blizzard poprzez GFraizera poinformował o kolejnych krokach mających na celu zwalczenie wszelkiego cheaterstwa na serwerach Battle.net. W wyniku przeprowadzonej na szeroką skalę akcji zbanowanych zostało 276 000 kont graczy StarCrafta, 86 000 Diablo II oraz 41 000 Warcraft III. 14 000 kluczy z gry Warcraft III zostało „odsuniętych” od rozgrywek ladderowych na okres jednego miesiąca, zaś 2 000 w sposób trwały znikło z bazy danych serwerów Battle.net. Całej sprawy chyba komentować nie trzeba. Blizzard po raz kolejny udowodnił, że nie zamierza tolerować cheatowania i będzie walczyć dopóki nie wyeliminuje wszystkich oszustów.

THE PATH TO ZENERAI
Szykuje nam się kolejna przełomowa gra MMORPG. The Path To Zenerai, bo taką nazwę będzie nosić autorski produkt chłopaków z Twisted Monkey będzie czymś więcej niż tylko kolejnym online’owym eRPeGiem. W świecie Zenerai każdy będzie mógł się nauczyć dowolnej umiejętności lecz każda kolejna będzie coraz trudniejsza do opanowania. Każda postać posiadać będzie enegię Chi, która reprezentwać będzie wytrzymałość, żywotność oraz stan fizyczny gracza. Każda umiejętność bądź czar będzie wykorzystywać wspomnianą energię.

THE PATH TO ZENERAI

W Zeneari znajdzie się miejsce zarówno dla wojownika jak i dla farmera, każdy będzie mógł robić to co mu się najbardziej podoba. W Path To Zenerai występować będzie 8 ras, niektóre z nich będą w sojuszu, inne za to z stanie wojny. Obszar gry podzielony będzie na ogromne wyspy. Oczywiście po tak wielkim terenie będziemy mogli poruszać się nie tylko na piechotę lecz także przy pomocy wozów lub zwierząt. Na koniec warto zwrócić uwagę na grafikę, która prezentuje się rewelacyjnie i z pewnością przyciągnie do gry dodatkowych graczy. Premiera The Path To Zenerai przewidywana jest na pierwszy kwartał 2004 roku.

UNREAL ENGINE ZA DARMO
Świat się wali. Engine Unreala 2, który do niedawna kosztował 300. 000 USD będzie rozprowadzany za darmo! Produkt o „roboczej” nazwie Unreal Engine2 Runtime Edition ujrzy światło dzienne w przeciągu kilku miesięcy i co najciekawsze, działać będzie tylko z najnowszym Windowsem (spółka Bill + Epic?). Oprócz pakietu odpowiednich algorytmów razem z enginem otrzymamy zestaw narzędzi uzupełniających - UnrealEd, Karma Authoring Tool, UnrealScript IDE i UnrealScript Debugger oraz jeden przykładowy poziom, stworzony przy pomocy ww. „toolsów”. Całość będzie można ściągnąć z sieci za darmo a plik instalacyjny nie będzie przekraczać 25 MB.
SNIPER: ELITE
Wiosna 1945 roku. II Wojna Światowa chyli się ku końcowi kiedy Rosjanie wkraczają do Berlina. Gracz przejmuje kontrolę nad niemieckim snajperem, którego głównym celem jest wykonanie szeregu misji przeciw Rosyjskiemu NKVD. Gra będzie taktycznym FPSem, w głównej mierze nastawionym na skradanie i ukrywanie się. Misje odbywać się będą w dwóch trybach. Pierwszy (widok z trzeciej osoby) będzie polegać na omijaniu straży, ukrywaniu się i znalezieniu dogodnej pozycji strzeleckiej.

SNIPER: ELITE

Drugi tryb (widok z pierwszej osoby) będzie klasycznym strzelaniem do celu. Na naszą celność wpływać będzie wiele czynników, między innymi: pozycja z jakiej strzelamy, wiatr, sposób oddychania, kondycja, stres itp. Gra opierać się będzie na autorskim enginie firmy Rebellion Software, który znakomicie sprawdza się w generowaniu olbrzymiego miasta jakim jest Berlin. Kolejnym dużym atutem gry będą niskie wymagania sprzętowe, gra ma dobrze chodzić nawet na C500, 128 RAM oraz 32 MB karcie graficznej. Premiera Sniper: Elite przewidziana jest na 31 stycznia 2004 roku.

PLANETSIDE JEDNAK NIE TAKIE DOSKONAŁE
Sony Online zamierza zmodyfikować system przyznawania doświadczenia w swojej słynnej grze MMORPG – PlanetSide. Zmiany będą polegać na tym, że gracze będą dostawać więcej „expa” za fragi natomiast trochę mniej za przejmowanie baz. Natomiast gracze broniący instalacji będą otrzymywać więcej doświadczenia za każdą udaną obronę. Zmianie mają także ulec bronie – niektóre z nich będą zadawać więcej obrażeń oraz posiadać większy magazynek i na odwrót. Chłopaki planują także modyfikacje pojazdów oraz map.

SILENT HILL 3
Heather, bohaterka trzeciej części SH jak zwykle wybiera się do lokalnego centrum handlowego. Gdy zamierza już wyjść, nagle sklep przemienia się w ciemną, groteskową kryptę a z wszystkich stron zaczynają dobiegać ją przeraźliwe głosy, które z pewnością nie należą do ludzi... Otoczona przez hordy potworów Heather musi walczyć o życie i postarać się dojść do tego, dlaczego została uwięziona w tym piekielnym świecie. Silent Hill 3 będzie największą i najbardziej ambitną spośród wszystkich części gry. Przeniesiona z PS2 na PC gra będzie odznaczała się dużo lepszą grafiką oraz możliwością zapisania gry w dowolnym momencie. Do dyspozycji dostaniemy ponad 10 rodzajów broni a przejście gry zajmie nam ok. 50 godzin. Atmosfery grozy ma ponadto dopełniać bardzo nastrojowa muzyka oraz realistyczne efekty dźwiękowe. Premiera w styczniu 2004.

10 NAJGORSZYCH POMYSŁÓW NA MMORPG
Oto lista najgorszych pomysłów na grę MMORGP według serwisu Home Lan:

1. California Governor Race
2. Coke Vs. Pepsi Wars
3. Gigli MMORPG
4. Microsoft Windows Bug Hunting
5. Carrot Top’s World of Babes
6. Sanitation Land
7. Bitboys Benchmark World
8. Michael Jackson’s Fantasy Neverland.
9. Massively Multiplayer Luge.
10. Evercrack

Niektórzy ludzie mają naprawdę nieźle po**ane w głowach. Przy pozycji nr. 8 myślałem że z krzesła spadnę... :)

COUNTER-STRIKE: CZ ZNOWU ZMIENIA TWÓRCĘ
Niektórzy was zapewne pamiętają pierwszego twórcę nowego Countera była nią firma Rouge Entertainment, chłopaki zostali niestety zastąpieni przez ludzi z Gearbox Software a oni znowu przez Ritual Entertainment. Kilka dni temu ogłoszono że CS: CZ znowu zmienia twórcę. Nowym zespołem odpowiedzialnym za CONDITION ZERO będą programiści z Turtle Rock Studios. Owa firma została założona przez człowieka nazwiskiem: Michael Booth, który wcześniej uczestniczył przy tworzeniu takich gier jak: Nox czy C&C: Generals. Nowi autorzy obecnie przygotowują zupełnie nowy tryb zabawy. Natomiast spośród 20 gotowych map mają zamiar wybrać 12 najlepszych a resztę umieścić w sekcji „deleted scenes”.

STUNTS: FINAL STAGE
Old schoolowi gracze zapewne pamiętają dość starą już dziś grę Stunts. Była to pierwsza gierka jaką odpaliłem na moim własnym kompie a było to w roku 1993... Jak ten czas szybko leci :-). W każdym bądź razie twórcy Stunts postanowili reaktywować swoją prehistoryczną „ścigałke” i zanosi się na to, że będzie to bardzo udana reaktywacja. Największą zaletą Stunts’ów była możliwość tworzenia własnych tras wyścigowych, było to coś zupełnie nowego, coś co przyciągało graczy do tej gry, nie inaczej będzie w S: FS.

STUNTS: FINAL STAGE

W grze będziemy mogli zbudować taką mapę jaką nam się tylko podoba a potem zagrać w nią razem z kumplem lub komputerem. Kolejną nowością występującą w Stunts: Final Stage ma być możliwość zniekształcania i demolowania rozmaitych obiektów występujących w grze, włączając w to oczywiście samochdy przeciwników. Poza tym gierka ma posiadać bardzo przyzwoity engine graficzny wyposażony w technologie odpowiedzialne za dynamiczne światła i cienie, enviormental mapping czy szczegółowe odwzorowywanie modelu pojazdów. Premiera Stunts: Final Stage przewidywana jest na styczeń/luty 2004 roku.

LEMONOWA PROMOCJA
PC FUN 2 - pakiet 10 gier w rewelacyjnej cenie 9,90 zł trafił właśnie do sprzedaży. Podobnie jak poprzednio, tak i teraz wydawcy zgromadzili 10 ciekawych produkcji, utrzymując konwencję „gry za złotówkę”. W pakiecie PC FUN 2 znajdziemy następujące gry: Paintball Heroes, Tiny Trails, Argon, Space Haste, Dark Angael, Sleep Walker, Seven Kingdoms, Alien Bugs, Autobahn Racing, Dark Corona. Jeśli nie szkoda wam 10 zł a chcecie pograć w jakąś „stara ale jarą gierkę” to informuję że PC FUN 2 można nabyć w każdym lepszym kiosku bądź salonie prasowym.


02     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     WYŁOWIONE Z SIECI: Gry